Stockholm Craft Fair – formgivning och hantverk i världsklass

19 augusti 2015

Stockholm Craft Fair 2015 har seglat upp som årets stora händelse på konsthantverkshimlen. Den 28 – 29 augusti arrangeras marknaden för femte året i rad, denna gång i Kungsträdgården.

Välkommen till Stockholm Craft Fair 2015 – Konsthantverk i Kungsträdgården!

Den 28 & 29 augusti visar 36 utvalda konsthantverkare sina produkter under marknaden Stockholm Craft Fair. Här finner du glas, keramik, trä, smycken i olika material, kläder, textila objekt och mycket mera! På årets marknad kan du se och köpa det senaste inom svenskt konsthantverk.

Marknaden invigs av Roger Mogert, Stockholms Stads Kulturborgarråd. För andra året i rad utdelas hederspriset ”Stockholm Craft Fair - nyskapande konsthantverk 2015”. Årets jury består av: Frida Arnqvist Engström, journalist och grundare av www.kurbits.nu; Lotta Ahlvar, Vd Handarbetets Vänner samt Margot Barolo, designer och KIF representant.
Invigning och prisutdelning fred. 28 augusti 15.00

Nytt för i år - Silverbaren! Upplev hur det känns att dricka varmt och kallt ur silverbägare. Silver har unika egenskaper som inte skall beskrivas utan upplevas. I Silverbaren är du välkommen att prova hur silver smakar och känns med varm och kall dryck ur unika dryckeskärl tillverkade av medlemmar i LOD, metalldesign Stockholm.

Mer info om Stockholm Craft Fair och utställarna: www.stockholmcraftfair.se
Nedan högupplösta bilder på konsthantverk som kommer att finnas på marknaden.

Sanna Svedestedt Carboo, Ordförande Sveriges Konsthantverkare och Industriformgivare
sanna@kro.se

Pressbilder

Bilderna får enbart användas i samband med Stockholm Craft Fair 2015. Fotograf skall anges. Bilderna får inte vidaresäljas utan fotografens skriftliga medgivande. (Namn på konsthantverkare och fotograf i filnamnet). Högerklicka och öppna i nytt fönster för att ladda ner högupplöst bild.

bente_brosbol_hansen_foto_alf_ljungkvist.jpg

irina_lindqvist_foto_lindqvist.jpg

katrina_berglund_stickade_mossor_ull_foto_bevan_taka_0.jpg

lod_petronella_eriksson_silverbagare_garnlavskopp_simon_westling_hastservis_silver_foto_christian_habetzeder.jpg